4 Ağustos 2011 Perşembe

3.sınıf dün bugün yarın teması testleri

            DÜN – BUGÜN - YARIN TEST
Adı:                                                                No:

1- Aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
A-   Dün küçüktüm ama bugün yetişkin oldum.                       
B-    Dün bebektim ama şimdi okullu oldum.
C-    Bugün çocuğum ama yarın bebek olacağım.

2- Aşağıdakilerden hangisini bebekken yapıyorduk?
A-   Çantamızı ertesi gün için hazırlamak
B-    Oyun oynamak için arkadaşlarımızı davet etmek.
C-    Ağlayarak bir şeyler istemek 

3- Duygularımızla ilgili ifadelerden hangisi doğrudur?
A-   Güler yüz görmek insanı mutlu eder.
B-    Sinirliysek herkesi dövmeye hakkımız vardır.
C-    Öfkeyi kontrol etmek imkansızdır.                       

4-  Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A-   Arkadaşıma kötü bir söz söylersem onu üzmüş olurum
B-    Arkadaşım bana vurursa ben de ona vurmalıyım
C-    Bana yapılmasını istemediğim davranışları ben de başkalarına yapmamalıyım.

5-  Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A-   Her şey ve herkes değişir.
B-    Dedelerimizin ve bizim oyunlarımız aynı değildir
C-    Üzgün kişi sürekli güler

6- Bayram hazırlıkları sırasında ne hissederiz?
A-   Mutluluk
B-    Üzüntü
C-    Sıkıntı

7- Hangi seçenekte 23 Nisan anlatılmaktadır?
A-   Şeker topladık
B-    Şiir okuduk gösteri yaptık
C-    Kurban kestik

8-Aşağıdakilerden hangisi okuldaki bayram hazırlıklarından birisi değildir.
A-   Pencereler bayrak asma
B-    Sınıfları süsleme
C-    Bahçedeki ağaçların sulanması

9- Ülkemizde Uluslararası Çocuk Şenliği ne zaman düzenlenir?
A-   19 Mayıs
B-    29 Ekim
C-    23 Nisan

10- Bayram törenlerinde saygı duruşundan hemen sonra ne yapılır?
A-   Şiirler okunur
B-    İstiklal Marşı okunur
C-    Halk oyunları oynanır

11- Hangi seçenekte sıvı madde vardır?
A-
Kan
Taş
Tahta
B-
Çimento
Kum
Cam
C-
Doğalgaz
Tarak
Eldiven

12- Aşağıdakilerden hangisi suyun dönüşümü ile ilgili yanlış bir bilgidir?
A-   Su ısınınca buharlaşır ve gökyüzüne yükselir
B-    Buhar soğuyunca suya dönüşür
C-    Yağmur yeryüzüne yağınca buz olur
13-Aşağıdakilerden hangisi maddenin hallerinden birisi değildir?
A-   Katı     B- Yumuşak    C- Gaz
14-Aşağıdakilerden hangisi katı bir maddedir?
A-   Hava            B- Odun              C- Su

15- Su doğada kaç halde bulunur?
A-   3                     B- 4                             C-5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder